توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 

اخیرا اظهارات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما دستمایه ای برای دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی شده بود که دهقانی فیروزآبادی در این باره توضیح داد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی٬ معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی در حاشیه حیاط دولت و در جمع خبرنگاران گفت: در مورد پروژه دانشگاهی طراحی هواپیما صحبت کردم؛ نه ساخت هواپیمای ۱۰۰ نفره! اما رسانه استعماری سخنان من را به ساخت هواپیمای ۱۰۰ نفره ربط داد. 

او گفت: کار‌های ساخت هواپیمای ۱۰۰ نفره به صورت جدی در حال انجام است.

وی افزود: رئیس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که ۸ جلسه کارگروه تشکیل شده است. مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی و ایرلاین‌های معتبر در این جلسات شرکت کردند. جمع‌بندی این بود که یک هواپیمای جت  ۱۰۰ نفره طراحی شود، پیش قراردادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اول باید به عنوان هواپیمای باری ۵ سال و حداقل صد هزار ساعت و هزاران بار نشست و برخواست انجام بده بعد مسافری بشه اونم با لوازم ایمنی اضافی مثل چتر ترمز و لوله سوختگیری هوایی
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم پهلو
۱۳:۴۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
صندوق دار یا بی صندوق ؟ میشود با بدنه روسی وموتور چینی راه اندازی کرد ؟ ایا میتوانیم موتور وسنسورها را از قاچاقچیان بخریم ایا حلال است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با مهندسی معکوس همراه با نو آوری و بروز رسانی می شود یک هواپیمایی جت ایمن با داشتن مدارک ایمنی جهانی را از توی دل 3 هواپیمای موجود در کشور یعنی BAe146 و فوکر 100 و انتونف 140 طراحی کرد. البته همراه با بروز رسانی و ایمنی گسترده.
آخرین اخبار